Nieuws voor bezoekers

“Retailers moeten zich onderscheiden met unieke producten zoals je op Intirio vindt.”

10-10-2017 in Intirio 2018

Aan het woord is Peter Caems, CEO van Dewerchin & Caems nv, bedrijf achter het merk Lysdrap. De Belgische fabrikant van uniek bedlinnen en wereldberoemd in de Benelux. Lysdrap biedt de kwaliteit van een artisanaal luxeproduct en spreekt daarmee vooral winkeliers aan die zich willen onderscheiden van het internet.

 Peter Caems: “Wij zijn op Intirio met de hele ploeg aanwezig, want hier hebben we de kans om onze unieke producten op een inspirerende manier te presenteren. Je moet ze kunnen voelen en ervaren om het verschil te kunnen zien met wat er op het internet wordt aangeboden. Daarom moeten onze winkeliers zeker naar Intirio komen. Niet om meer van hetzelfde te zien.”

“Lysdrap heeft bijzonder goed gewerkt op de vorige editie van Intirio”

Peter Caems: “Winkeliers die naar Intirio zijn gekomen, waren heel tevreden. Dat hebben wij ook in de vorige editie ervaren. Wij hebben met Lysdrap enorm goed gewerkt op Intirio. En onze klanten hebben producten gekocht waar hun klanten heel tevreden over zijn. Mijn conclusie is dan ook dat onze retailers echt niet naar Köln en Parijs moeten om te vinden wat ze zoeken. Zelfs niet voor de trends. Die vind je net zo goed op Intirio.” 

“Waarom zijn winkeliers bang van het internet?”

Peter Caems gelooft in de toegevoegde waarde van een uniek product en persoonlijk advies.  Hij laat zich niet misleiden door cijfers over internetverkoop. “Ik las onlangs dat een grote internetspeler 6000 matrassen online had verkocht. Maar wie de moeite doet om verder te lezen, komt te weten dat 3500 daarvan zijn teruggestuurd. Er werden dus slechts 2500 matrassen verkocht. We weten ook niet of die kopers hun volgende aankoop eveneens via het internet gaan doen. We moeten dus een beetje kritischer zijn als men ons die cijfers voorlegt. Niet zo snel onze angsten laten bevestigen. Er zijn ook heel wat voordelen aan het internet: wie in de winkel komt, is meestal goed geïnformeerd. Een winkelier die van aanpakken weet, speelt daarop in en buigt een interessante conversatie om in een verkoop. Laat je niet vangen door dezelfde producten aan te bieden als de webwinkels. Kom met een open vizier naar Intirio en praat met de exposanten. Je zal een ander verhaal te horen krijgen.”

Web design en development by Lavagraphics