Intirio nieuws

Intirio nieuwspagina

Intirio 2018 AWARDS. The winners are...

29-01-2018 in Intirio 2018

Intirio nomineert de boeiendste en meest vernieuwende producten van de beursvloer. De awards betekenen stuk voor stuk een meerwaarde voor de interieurwereld. En wel in 5 categorieën.

Intirio besteedt in 2018 veel aandacht aan de projectmarkt. Om die reden werd de jury verrijkt met drie mensen uit de branche.

Thibault Florin: Thibault is ingenieur architect en werkt voor een groot architectenbureau in Gent (het oudste in België). Alexia Florin: Alexia is designer voor ISATI Creative Studio, een bedrijf dat unieke meubelen ontwerpt. Sabine Braem: Sabine is de bestuurder van ISATI Creative Studio.

De trendjury: Michel Minne, zaakvoerder van BigFish en inrichter van diverse interieurprojecten in de residentiële en contractmarkt. Yvonne Teijgeman, styliste voor diverse interieurmerken in Nederland en België. Niek De Prest, trendanalist en coach voor Intirio.

Deel 1: Twee awards in de projectmarkt

Smart Project

Nomineert een functioneel product dat een toegevoegde waarde biedt in de projectmarkt.

AWARD: MHZ Hachtel
Vertrouwen, op punt, nagedacht over architectuur: 1 systeem voor rollen van diverse formaten. Uniek op dat vlak. Mooi afgewerkt, niet zichtbaar.

Headlam
Headlam ontwikkelde een vinyl die in een handomdraai te personaliseren is. Tot 4 meter breed. In de projectmarkt kan je daar alle kanten mee op, van speelplek voor de kleintjes tot promo-vloer op een event. Plaatsen, snijden, reinigen alsof het niets was.

Floorify
Dit jonge bedrijf wilde de beste klik-pvc vloer ontwikkelen en die tegelijk ‘deplastificeren’. Met andere woorden, hij moet eruitzien en aanvoelen als echt hout en daar zijn ze behoorlijk in geslaagd.

Project Trend

Nomineert trendy producten voor de projectmarkt

AWARD: Louis De Poortere
Kamerbreed tapijt met hedendaagse stijlen en kleuren. Omdat het hoofdzakelijk uit wol bestaat is het slijtvast en brandvertragend en sterk gericht op de contractmarkt. Niettegenstaande dit een flat weave is, voelt het toch bijzonder zacht aan. Het is immers op een dempende onderlaag geplaatst. De vernieuwing waarmee het eeuwenoude bedrijf de markt benadert is opmerkelijk.

Elitis
De jury nomineerst de hele collectie 2018. Het aanbod van Elitis is een meerwaarde voor projecten die een statement willen maken. Met producten uit de Elitis collectie creëer je een unieke identiteit voor een project.

Nash Andréa
Nash lijkt architectuur te ademen. De presentatie en de eenvoud van de collectie spreken de doelgroep aan. De kleurstelling is duidelijk en maakt gebruik van boeiende materialen die prima werken in een strakke architectuur. Het product biedt de mogelijkheid om bijzonder grote metrages te voorzien. Ook dat is een voordeel voor de projectmarkt.

Deel 2: Drie awards voor de retail en de residentiële interieurs en exterieurs.

Intimacy Colour

Nomineert producten of collecties die een sterk kleurbeeld neerzetten.

AWARD: Wind
Roze is alomtegenwoordig, maar de manier waarop het door Wind is gebracht, op deze unieke stof is ongeëvenaard.

Dedar bij Alinee Home + Textile Agency
Raam- en wandbekleding met unieke kleurstelling in zachtblauw met pittige geborduurde accenten. De spannende combinaties die op de stand zijn gemaakt zijn gewoon prachtig.

menza
Exotische groen in de jungle kussens, maar ook het Chanel roze, de harde zwarte toets en het zachte blauw in de gebreide plaid. Menza kiest niet voor collecties maar voor concepten die beperkt zijn in volume en in tijd. Maar des te meer uniek. Ze willen voortdurend blijven vernieuwen en zo tegemoetkomen aan de vraag om spannende nieuwe producten naar de retail te brengen.

Intimacy Trend 

De jury kiest een product of een collectie die aansluit bij de trend Intimacy.

AWARD: Puylaert Design of the Time
Met ‘Noble Savage’ speelt de collectie in op de mythe van de zuivere, niet door de beschaving aangetaste Afrikaanse schoonheid. De collectie is een Westerse interpretatie. Ze claimt niets en wil enkel de ongetemde schoonheid naar het interieur brengen. In diezelfde filosofie heeft DOT een outdoor collectie ontwikkeld.

KARAK Tiles
In de KARAK tegels bestuiven oud en nieuw elkaar om zo iets bijzonders te ontwikkelen. Raku, een Japanse ambacht van 700 jaar geleden herleeft. Maar ze wordt gemengd met computer gegenereerde patronen en komt zo tot een uniek niet reproduceerbaar design voor elke tegel.

Bomma Lighting & Manuel Larraga
Mooi voorbeeld van hedendaagse co-habitation tussen ontwerpers van licht en textiel. De jury selecteerde zowel de mondgeblazen lichtornament als het vloerkleed met art deco invloeden.

Into Retail

Een award voor exposanten die bijzondere inspanningen leveren voor retailers.

AWARD: Moduleo – IVC group
Bijzondere en speelse ontwerpen uit de collectie Moods, die zeer commercieel zijn en onderling mooi kunnen gecombineerd worden. De winkelier kan de klant laten dromen en oneindig creatief zijn, dankzij de digitale room visualizer.

Clarysseweb
Nog te weinig retailers durven in te spelen op producten die bewust inzetten op gerecycleerde materialen. Clarysse wil daar verandering in brengen met hun nieuwe collectie badlinnen, die gemaakt is uit mechanisch gerecycleerde jeans. Een initiatief dat onze steun wegdraagt.

Orac Decor
Orac heeft een bijzondere tool ontwikkeld voor de retailer en voor de decorateur. Het is een box waar de basislijsten inzitten waarmee er oneindig kan gecombineerd worden. De box wordt vergezeld van een inspirerende catalogus die voor elke kamer van de woning inspiratie aanbiedt. Een offline werkinstrument waar je zo mee aan de slag kan.

 

Web design en development by Lavagraphics