Nieuws voor bezoekers

Intirio is het bindmiddel en de spiegel van onze branche.

10-07-2017 in Intirio 2018

Intirio staat klaar om op te veren. Krachtig en compleet! We hadden een gesprek met Guido Neven van Arte International (reeds 20 jaar op rij exposant).

De vorige editie van Intirio werd door veel bezoekers te klein bevonden. Maar dat verandert weer?
Guido Neven: “Ondanks de negatieve commentaren over de oppervlakte zeggen onze klanten dat ze toch een fijne beurs hebben gehad en dat ze gevonden hebben wat ze zochten. Ja, er waren commentaren. Maar anderzijds leek het ook alsof de winkeliers plots wakker schoten: wat als Intirio niet meer bestond? Dan moeten ze naar al die bedrijven afzonderlijk. Dat kost massa’s tijd en je mist het overzicht. Maar inderdaad, het goede nieuws is dat Intirio in januari 2018 weer een complete editie wordt.” 

De trend is blijkbaar dat interieurzaken weer meer focussen?
Een beurs als Intirio is de spiegel van een branche, dus als de grenzen vervagen, dan merk je dat ook op de beurs. Een tijd geleden was er o.a. meer aandacht voor decoratie. Maar vandaag zie ik onze klanten weer focussen op de drie ankerpunten: wand, raam en vloer. En laat ons eerlijk zijn: er bestaat slechts één Benelux-beurs voor die branche, Intirio. Maar het is ook het bindmiddel, de plek waar de branche samenkomt en geïnspireerd wordt. Onze branche heeft zo’n beurs nodig.

De oppervlakte is beperkt maar de grote merken zijn wel aanwezig?
De oppervlakte van Intirio is beperkt en dat is nu net een voordeel. Bezoekers kunnen op een behapbare manier alle protagonisten van de branche ontmoeten. Alle merken waar echt business mee gedaan wordt, staan op Intirio. Grote beurzen zijn misschien leuk om eens te bezoeken, maar het is ook een uitputtingsslag. Het is als speldjes zoeken in een hooiberg. 90% van het aanbod is niet wat je zoekt. Sta me toe even deze vergelijking te maken: Intirio is een distillaat, een caffè solo die zoveel beter smaakt dan de caffè américano, want die is alleen met water aangelengd.

Web design en development by Lavagraphics