Intirio nieuws

Intirio nieuwspagina

Wat als uw interieurwinkel met 16% zou kunnen groeien?

13-12-2017 in Intirio 2018

De Londense departmentstore John Lewis groeide vorig jaar met 16%. Dankzij het internet. Gino Van Ossel lichtte hun aanpak toe op het Intirio Congres en concludeerde dat interieurbedrijven nog heel wat ruimte hebben om online te groeien. Hier volgen enkele tips.

Ga in de schoenen van de klant staan.

Door beter te begrijpen hoe klanten aankopen, kon John Lewis het verschil tussen online en offline loslaten. Het gaat immers over handel drijven en dat is niet gebonden aan online of offline. Al helemaal niet voor de klant.

Zoek sterke leveranciers als partner

De meeste interieurzaken hebben een beperkt budget. Wie slim is, gaat daarom samenwerken met leveranciers die actief zijn met webshops en inspiratieplatforms. Vaak helpen ze je ook met de creatie van content. Intirio is het ideale moment om hierover met hen te praten.

Zet in op bestaande klanten.

Het kost minder en brengt meer op. Hier gebruikt Gino Van Ossel Amazon als voorbeeld. Zij gebruiken software die registreert wat hun klanten verkiezen. Zo kunnen ze o.a. nieuwsbrieven op maat van de klant maken. Ook jij kan dat doen. Op Facebook kan je een ‘tracking pixel’ downloaden die je kan installeren op je website, daarmee kan je vervolgens klantengedrag monitoren.

Inspireren en oplossingen aanbieden.

Interieur smeekt om inspiratie. Er zijn vele manieren om online te inspireren en klanten naar je winkel te leiden. Denk aan filmpjes die laten zien hoe je een ruimte boeiend kan inrichten. Bij Gamma is het online en offline doe-het-zelf advies razend populair. En vooral: het brengt veel op.

Web design en development by Lavagraphics