Nieuws voor bezoekers

Intirio nieuwspagina

Wat gebeurt er als alle retailers hun plannen voor 2018 uitvoeren?

10-01-2018 in Intirio 2018

Trendwatchers zeggen dat verandering eerst traag en dan plots razendsnel gaat. Dat zou weleens helemaal juist kunnen zijn want in 2018 willen interieurprofessionals het radicaal anders aanpakken. Hoe? Hier zijn 3 zaken die uw collega’s in 2018 willen doen.

98% gaat promotie voeren op het internet

Dat betekent een enorme ommezwaai want momenteel is slechts een fractie (2%) echt bezig met e-commerce. 65% wil offline en online combineren. Adverteren op sociale media is dé grote winnaar.

Als alle ondervraagde bedrijven hun plannen zullen uitvoeren, dan gaat 98% online adverteren. 

Meer dan 91% zal ook inspirerende foto’s posten op de sociale media. Blogs en nieuwsbrieven spreken de ondervraagden eveneens aan. 63% wil er mee aan de slag. 

VR en AR aanbieden om te inspireren

60% van de ondervraagden wil in de toekomst virtual reality (VR) of augmented reality (AR) aanbieden om de klanten te inspireren. Dat is enorm. 

Simulatie en inspiratie via virtual reality staat op de eerste plaats als er gevraagd wordt welke diensten men in de toekomst wil aanbieden (liefst 60% wil ermee aan de slag!). 

Online oriënteren om selectiever aan te kopen 

Retailers willen zich vooraf beter oriënteren om in te kopen. Ze gaan hiervoor het internet gebruiken. Daarnaast willen ze ook selectiever aankopen, dat betekent minder maar beter op bestaande klanten gericht. En vooral: ze zoeken actief naar producten die de concurrenten NIET aanbieden. Dit laatste moet leiden tot impulsaankopen die nieuwe klanten aantrekken.

Web design en development by Lavagraphics