Intirio nieuws & persberichten

Pers nieuwspagina

Nieuwsoverzicht

  

Retailers houden van Intirio

17-01-2018

Ruim 80% van de woonretailers vindt de vakbeurzen in de Benelux een belangrijke bron van nieuwe producten. Intirio wordt als regionale beurs trouwens helemaal bovenaan het lijstje geplaatst!

  

De meest bekende beurzen voor de projectmarkt

17-01-2018

Steeds meer bedrijven willen op de projectmarkt focussen. Dat las u al in een vorige Intirio Connect. Dat vakbeurzen daarin een belangrijke rol gaan spelen hoeft dan ook niet te verbazen.

  

De mooiste merken interieurdecoratie op Intirio

17-01-2018

Eén van de belangrijkste redenen om Intirio te bezoeken is het aanbod in de interieurdecoratie. De mooiste merken in meubelstoffen, wandbekleding en raambekleding staan er gegroepeerd onder één dak. U kan er de lokale verdelers spreken en vooral: u vindt er een gefocust aanbod voor de Belgische en Nederlandse markt.

  

Groen is de strafste kleur van het jaar op Intirio

17-01-2018

Groen is op Intirio in nagenoeg elke collectie aanwezig: donker, etnisch, petroleum of vergrijsd. Veel faux uni’s ook. In dit moodboard vindt u een smaakmakertje. 

  

Wat gebeurt er als alle retailers hun plannen voor 2018 uitvoeren?

10-01-2018

Trendwatchers zeggen dat verandering eerst traag en dan plots razendsnel gaat. Dat zou weleens helemaal juist kunnen zijn want in 2018 willen interieurprofessionals het radicaal anders aanpakken. Hoe? Hier zijn 3 zaken die uw collega’s in 2018 willen doen.

  

Wat gebeurt er als alle interieurprofessionals hun plannen voor 2018 uitvoeren?

10-01-2018

Trendwatchers zeggen dat verandering eerst traag en dan plots razendsnel gaat. Dat zou weleens helemaal juist kunnen zijn want in 2018 willen interieurprofessionals het radicaal anders aanpakken. Hoe? Hier zijn 3 zaken die uw collega’s in 2018 willen doen.

  

Intirio interieurtrends INTIMACY: Exotic Vibes

10-01-2018

Het vierde thema uit onze interieurtrends voor 2018/2019, MYTH, neemt je mee naar een onbevlekte wereld.

  

Nieuw in huislinnen en accessoires

10-01-2018

Huislinnen en accessoires gaan vandaag hand in hand. Een greep uit de nieuwigheden.

  

Meer dan helft retailers wil aanpak veranderen

03-01-2018

Het is al lang geen geheim meer dat de retail voor grote veranderingen staat. Maar wat denkt de retailer er zelf over en wat is zijn strategie voor de toekomst? We vroegen het hem in een gericht onderzoek dat in november en december werd gevoerd bij meer dan 600 bedrijven. Hier zijn de resultaten. (Deel 1 van 3.)

  

Interieurbedrijven bewerken projectmarkt via een partner

03-01-2018

Steeds meer interieurbedrijven kiezen om te werken voor de projectmarkt. Wat doen ze en wat verwachten ze? Hier zijn de resultaten van een grootschalig onderzoek dat in november en december werd gevoerd. Deel 1 van 3.

  

Intirio interieurtrends INTIMACY: Offline is the new Luxury

03-01-2018

Offline, het derde thema uit onze interieurtrends voor 2018/2019, gaat over het verlangen om technologie te verbannen en te kiezen voor een leven ver weg van het internet en de hypes die in de media worden gecreëerd.

  

Lang leve het etnische vloerkleed

03-01-2018

Elke interieurprofessional zou een etnisch vloerkleed in de collectie moeten hebben. Want etnische vloerkleden zijn dé trekpleister van het moment.

  

Wat als uw interieurwinkel met 16% zou kunnen groeien?

13-12-2017

De Londense departmentstore John Lewis groeide vorig jaar met 16%. Dankzij het internet. Gino Van Ossel lichtte hun aanpak toe op het Intirio Congres en concludeerde dat interieurbedrijven nog heel wat ruimte hebben om online te groeien. Hier volgen enkele tips.

  

Intirio interieurtrends INTIMACY: Dark Darker Darkest

13-12-2017

In Eclectic blend, het tweede thema uit onze interieurtrends voor 2018/2019, is het kleurenpalet wijd. Maar ze hebben met elkaar gemeen dat het donkere tinten zijn, zoals in de stillevens en portretten van weleer.

  

Nooit eerder was sfeerverlichting zo belangrijk in het interieur. Ontdek het aanbod op Intirio.

13-12-2017

“Een beurs is de spiegel van haar branche,” las u enkele maanden geleden in deze nieuwsbrief. En dat klopt, want de interieurbranche focust steeds meer op sfeerverlichting.

  

Slechts 4% van de interieursector doet zaken online. Waaat?!

30-11-2017

Terwijl bij Hunkemöller 7 van de 10 aankopen online beginnen, doen amper 4 op 100 interieurbedrijven zaken online. Hoe kan de kloof zo diep zijn, vroeg prof. Gino Van Ossel zich af op het INTIRIO congres van 27 november. Hieronder leest u het antwoord en ook waarom het heel snel zal veranderen.

  

Intirio interieurtrends INTIMACY: Pink is the new black

30-11-2017

Skin, het eerste thema uit onze interieurtrends voor 2018/2019, is de uitdrukking van een diep verlangen naar meer menselijkheid en meer intimiteit. We zien in deze trend heel wat kleuren die verwijzen naar de huid, zachte tinten zoals roze. De materialen en vormen zijn vrouwelijk, imperfect, eerder complex en met zachte rondingen.

  

Intirio exposanten bieden digitale ondersteuning voor interieurretailers

30-11-2017

Een frappante evolutie in de woonbranche?

  

PERSBERICHT: Op 28 januari richt B2B interieurbeurs Intirio de schijnwerpers op waardevermeerdering

28-11-2017

In Nederland heeft de interieurbranche de laatste negen maanden een meeromzet van gemiddeld 9,1% neergezet (cijfers Inretail, 2/11/2017). Het consumentenvertrouwen is ook in België gegroeid en Intirio brengt op haar 20ste verjaardag weer een compleet aanbod dat meer dan ooit mikt op de creatie van meerwaarde voor de interieurretailer en projectinrichter.

  

“Intirio blijft van het allergrootste belang! De top 100 van onze Benelux klanten ontmoeten we daar!”

10-10-2017

Aan het woord is David Verheyden van Orac Decor. Orac profileert zich als innovator en ontwerper van unieke ruimtes. Ze doen dat met indirecte verlichting en watervaste overzetplinten. Orac verkoopt een product, maar levert passie, identiteit en een uniek interieur. De klanten zijn retailers. Of moeten we zeggen: partners, want Orac zet 200% in op het ondersteunen van de retailer.

  

“Retailers moeten zich onderscheiden met unieke producten zoals je op Intirio vindt.”

10-10-2017

Aan het woord is Peter Caems, CEO van Dewerchin & Caems nv, bedrijf achter het merk Lysdrap. De Belgische fabrikant van uniek bedlinnen en wereldberoemd in de Benelux. Lysdrap biedt de kwaliteit van een artisanaal luxeproduct en spreekt daarmee vooral winkeliers aan die zich willen onderscheiden van het internet.

- Onze nieuwsbrief -

Bezorg ons uw emailadres en we bezorgen u vanaf nu de Intirio nieuwsbrief.

Schrijf u hier in
Web design en development by Lavagraphics