De jacht op het nieuwe, een opportuniteit voor de interieurbranche

De consument heeft honger. Een niet te stillen honger naar alles wat nieuw en sensationeel is. Nieuwe interieurs staan helemaal bovenaan dit lijstje. Reisbestemmingen worden erdoor bepaald, restaurants en hotels met een nieuw en sensationeel interieur worden overspoeld, maar zijn ook snel weer vervangen door de volgende hype.

In de hospitality leidt dit tot voortdurende investeringen in het interieur. Deze moeten de veeleisende consument altijd weer het nieuwste van het nieuwste aanbieden. Niet alleen in de grote steden, maar steeds vaker ook in de populaire secundaire steden en zelfs op het platteland. De grootste stuwende kracht is natuurlijk het internet met platformen zoals Airbnb, booking.com, trip.com en verychic.com die een opbod aan prachtige interieurs uitstallen. Maar vooral: zij proberen de klant te verleiden met het nieuwste van het nieuwste. In trendy bewoording zou je kunnen stellen dat de klant van zijn kant lijdt aan ‘FOMO’, fear of missing out, en mede daarom altijd zal kiezen voor het nieuwste van het nieuwste.

Alles samen reden genoeg om de nieuwe interieurtrends nauwlettend in de gaten te houden. Op Intirio kan u ze alvast naar hartenlust komen spotten.

Bekijk ook onze andere blogberichten